ELSK
 

Jeg har mange teorier om, hvorfor jeg har haft brug for at holde mig væk fra denne blog i en tid.

En af dem (og måske den, med det mest pessimistiske syn på selve eksistensen af denne side) handler om, at bloggen simpelthen kun kunne leve, mens jeg befandt mig i England. I dette scenarie bryder jeg mig ikke om tanken om at beskrive en virkelighed, de fleste af jer derude (hvem er i?) deler med mig. Danmark. 2012. Jeg orker ikke at beskrive hverdagslivet i dette land, jeg kan ikke finde nogen magi i Fakta. Eller på Nørrebrogade.
I løbet af de sidste måneder er det faktisk lykkedes mig at finde steder her i landet, som tog fusen på mig. En hel del. Men dem har jeg heller ikke haft lyst til at dele med jer derude. For på en måde har jeg haft brug for, at de steder var mine egne. Der findes magi i Danmark. Den synes bare mere skrøbelig end andre steder. Den kan man ikke bare sådan øse ud af.

Lad os se på en anden (og mere opløftende) teori om, hvorfor jeg ikke har skrevet nogle indlæg så længe. Efter at jeg er flyttet tilbage til Kbh har mit liv bevæget sig helt nye steder hen.
-  Ind i terapilokaler, hvor jeg nu arbejder, i lejligheder, veninder har købt, til USA, hvor min bror blev gift og i rigtig høj grad ind på biblioteker, hvor jeg sidder og skriver speciale hver dag.
Jeg har nydt at være opslugt af livet og slet ikke at have overblik over de verdener, der åbner sig. Det at sætte ord på, ville på en måde uværgeligt implementere en form for kategorisering, en optegning af store linjer, som ville ødelægge min uorden.


Den korteste teori: Jeg har haft mere lyst til at gøre andet, end at skrive blogindlæg. Fx lave smykker, æblemos og grydelapper.


Lige meget hvad: Jeg er nu tilbage.
I øjeblikket arbejder jeg på en lille film, som sammenfatter min sommer. Maj til oktober. England til Danmark til Tyskland til Danmark til Sverige til Danmark til USA og hjem igen.
Den kommer jeg til at lægge op snart.

I øvrigt: Efterlad en kommentar hvis i har ideer til hvad jeg kunne skrive om. Eller hvis i har spørgsmål.


/menschenkind


Bibliotekslivet.



Leave a Reply.


Planter vokser ikke fordi man trækker i dem.